Perfumy Lacoste – Opis marki

marki perfum

Prawie każdy zna słynne logo krokodyla Lacoste i jego różne odniesienia w świecie mody. Ale co z samą marką? Jak powstała? Jakie są jej kluczowe wartości? I dlaczego jest tak popularna wśród miłośników stylu? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej! Lacoste to jeden z najstarszych domów mody haute couture, założony w 1913 roku przez Pierre’a Lacroix. Już od ponad stu lat marka gości na wybiegach i czerwonych dywanach, przeżywając zarówno wzloty, jak i upadki. Historyczna historia Lacoste zawsze przeplatała się jednak z jej obecną pozycją jako dostępnej, luksusowej marki, która przemawia do młodych mężczyzn – nawet jeśli dziś mniej młodych mężczyzn nosi ubrania niż w przeszłości. Przyjrzyjmy się bliżej tej kultowej francuskiej marce!

Lacoste to francuska firma odzieżowa, która powstała w 1933 roku. Lacoste od zawsze kojarzy się z wysokiej jakości odzieżą, ale wyrobiła sobie także markę w branży perfumeryjnej. Pierwsze perfumy firmy, Lacoste Pour Homme, zostały wydane w 1977 roku i szybko stały się najlepiej sprzedającym się męskim zapachem. Sukces tego produktu doprowadził do rozszerzenia linii perfum o zapachy dla kobiet i mężczyzn, a także różne inne produkty, takie jak dezodoranty i żele pod prysznic.

Czym jest Lacoste?

Lacoste to francuska marka odzieżowa, która od momentu założenia w 1913 roku stała się synonimem odzieży sportowej. Początkowo firma zajmowała się produkcją swetrów i dresów, ale z czasem przekształciła się w dom mody. Lacoste oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, w tym odzież, obuwie, akcesoria oraz techniczne stroje kąpielowe, szorty i ręczniki. Lacoste to jeden z najstarszych domów mody haute couture, założony w 1913 roku przez Pierre’a Lacroix. Od ponad stu lat marka jest obecna na wybiegach i czerwonych dywanach, przeżywając zarówno wzloty, jak i upadki. Jednak historyczna historia Lacoste zawsze splatała się z jej obecną pozycją jako dostępnej, luksusowej marki, która przemawia do młodych mężczyzn – nawet jeśli dziś nosi ją mniej młodych mężczyzn niż w przeszłości.

Historia Lacoste

Lacoste to jeden z najstarszych domów mody haute couture, założony w 1913 roku przez Pierre’a Lacroix. Od ponad stu lat marka jest obecna na wybiegach i czerwonych dywanach, przeżywając zarówno wzloty, jak i upadki. Jednak historyczna historia Lacoste zawsze splatała się z jej obecną pozycją jako dostępnej, luksusowej marki, która przemawia do młodych mężczyzn – nawet jeśli dziś nosi ją mniej młodych mężczyzn niż w przeszłości. Lacoste jest bezpośrednim potomkiem mundurów francuskiej marynarki wojennej, od której pochodzi logo – krokodyl. Najważniejsze jest jednak to, że to właśnie zespół amerykańskiego projektanta Yves’a i francuskiego couturiera Pierre’a – mąż i żona – wprowadził haute couture do powszechnego użytku i stworzył markę Lacoste.

Yves Saint Laurent i wprowadzenie na rynek marki Lacoste 1.0

W 1967 roku belgijski projektant Pierre-Yves Rocha postanowił opuścić stworzoną przez siebie markę Pierre Balmain. Po pewnym czasie Pierre-Yves Rocha zmienił nazwę swojej marki na Yves Saint Laurent, a w 1971 roku marka wypuściła swoją pierwszą kolekcję. Kolekcja okazała się wielkim sukcesem, a dom mody szybko stał się znany na całym świecie. Lacoste chciało rozszerzyć swoją linię o projekty Rochy, więc zwróciło się do domu mody – ale Rocha odmówił, twierdząc, że to on posiada prawa do swoich projektów. Twierdził też, że obie marki nigdy nie zawarły żadnej umowy w sprawie licencjonowania projektów. W 1987 r. strony doszły do porozumienia, na mocy którego Lacoste mogło używać logo krokodyla, a marka płaciła roczną kwotę za prawa. Lacoste początkowo niechętnie, ale szybko zdała sobie sprawę, że to porozumienie było dobrym posunięciem, ponieważ marka Lacoste rozwijała się wówczas bardzo szybko. Tak więc marka wypuściła swoją drugą kolekcję, która opierała się na projektach Pierre-Yves Rocha.

Powrót krokodyla i obchody 50. rocznicy

Lacoste to jeden z najstarszych domów mody haute couture, założony w 1913 roku przez Pierre’a Lacroix. Od ponad stu lat marka jest obecna na wybiegach i czerwonych dywanach, przeżywając zarówno wzloty, jak i upadki. Jednak historyczna historia Lacoste zawsze splatała się z jej obecną pozycją jako dostępnej, luksusowej marki, która przemawia do młodych mężczyzn – nawet jeśli dziś nosi ją mniej młodych mężczyzn niż w przeszłości. Historyczna historia Lacoste zawsze przeplatała się z jej obecną pozycją jako dostępnej, luksusowej marki, która przemawia do młodych mężczyzn – nawet jeśli dziś nosi ją mniej młodych mężczyzn niż w przeszłości. W 1987 roku marka wprowadziła na rynek swoją drugą kolekcję, opartą na projektach Pierre-Yves Rocha. Kolekcja okazała się wielkim sukcesem, a dom mody szybko stał się znany na całym świecie. Lacoste chciało rozszerzyć swoją linię o projekty Rochy, więc zwróciło się do domu mody – ale Rocha odmówił, twierdząc, że to on posiada prawa do swoich projektów. Twierdził też, że obie marki nigdy nie zawarły żadnej umowy w sprawie licencjonowania projektów. W 1987 r. strony doszły do porozumienia, na mocy którego Lacoste mogło używać logo krokodyla, a marka płaciła roczną kwotę za prawa.

Zakończenie

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w listopadzie 2017 roku – sądzimy jednak, że warto do niego powrócić teraz, gdy minęła 50. rocznica powstania Lacoste. Lacoste to jeden z najstarszych domów mody haute couture, założony w 1913 roku przez Pierre’a Lacroix. Od ponad stu lat marka jest obecna na wybiegach i czerwonych dywanach, przeżywając zarówno wzloty, jak i upadki. Jednak historyczna historia Lacoste