Perfumy Gucci – Opis marki

marki perfum

Gucci to włoski luksusowy dom mody założony przez Guccio Gucciego we Florencji w 1891 roku. Marka szybko urosła do rangi jednej z najbardziej rozpoznawalnych i modnych nazw w świecie haute couture. Pierwszy sklep Gucci został otwarty w 1921 roku, a od tego czasu firma rozszerzyła swoją ofertę o odzież gotową, odzież domową, akcesoria i perfumy. Obecnie Gucci posiada ponad 300 sklepów na całym świecie, w tym flagowe lokalizacje w Nowym Jorku, Beverly Hills, Mediolanie i Londynie. Historia firmy sięga roku 1881, kiedy to Giovanni Agnelli (John Ahenll) – odnoszący sukcesy inżynier z Turynu – założył swoją firmę produkującą obrabiarki wraz z Achille Marantier, który był dostawcą sprzętu.

Perfumy Gucci są sprzedawane na całym świecie. Są dostępne w domach towarowych i sklepach internetowych, takich jak Sephora. Są to bez wątpienia najlepsze perfumy damskie. Firma posiada szeroką gamę zapachów zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. Zapachy wykonane są z naturalnych składników, takich jak drzewo sandałowe i paczula, które nadają im niepowtarzalny zapach.

Aby wykorzystać swoje doświadczenie, Agnelli & Marantier rozpoczęli produkcję wyrobów skórzanych pod marką „Agnelli & Marantier”, która później stała się znana pod nazwą „Gucci” od nazwiska syna Giovanniego, Alessandra, który przejął firmę w 1911 r., mając zaledwie 25 lat. Oprócz tego, że Alessandro stał się jednym z czołowych włoskich przemysłowców i przedsiębiorców w tym czasie, został również słynnym pisarzem, którego dzieła były publikowane pod pseudonimem „Camillo Sittele”; trwało to przez wiele lat po jego śmierci w 1944 r., aż do momentu, gdy jego żona Bianca Italia zdecydowała się ponownie ujawnić jego prawdziwą tożsamość pośmiertnie.

Historia marki Gucci

Historia marki Gucci rozpoczyna się w 1881 roku, kiedy Giovanni Agnelli (John Ahenll), odnoszący sukcesy inżynier z Turynu, założył swoją firmę produkującą obrabiarki wraz z Achille Marantier, który był dostawcą sprzętu. Aby wykorzystać swoje doświadczenie, Agnelli & Marantier rozpoczęli produkcję wyrobów skórzanych pod marką „Agnelli & Marantier”, która później stała się znana pod nazwą „Gucci” od nazwiska syna Giovanniego, Alessandra, który przejął firmę w 1911 r., mając zaledwie 25 lat. Oprócz tego, że Alessandro stał się jednym z czołowych włoskich przemysłowców i przedsiębiorców tamtych czasów, został również słynnym pisarzem, którego dzieła były publikowane pod pseudonimem „Camillo Sittele”; trwało to jeszcze przez wiele lat po jego śmierci w 1944 r., aż do momentu, gdy jego żona Bianca Italia zdecydowała się ponownie ujawnić jego prawdziwą tożsamość pośmiertnie.

Twórcza podróż: od perfum do mody

Podróż Gucciego rozpoczęła się od perfum, które zostały stworzone przez Guccio Gucciego w 1921 roku. Pierwsze perfumy marki, L’Eleganza, powstały w wyniku próby znalezienia zapachu, który reprezentowałby styl i postawę Gucciego. Zapach odniósł natychmiastowy sukces, przyczyniając się do popularyzacji perfum wśród kobiet z wyższych sfer w czasach, gdy woda kolońska nie była powszechnie używana. Firma szybko rozszerzyła swoją ofertę o ubrania gotowe, odzież domową, akcesoria i perfumy. W latach 60. Gucci oparł swój sukces na nowej wizji i strategii. Firma postanowiła porzucić koncepcję konkurowania ze sobą domów mody, aby zwiększyć sprzedaż poprzez stworzenie jednej, jednolitej marki, która mogłaby być wykorzystywana we wszystkich kategoriach produktów.

Najlepsze produkty Gucci

Od klasycznych skórzanych torebek po kultowe chusty – oto kilka najbardziej kultowych produktów z kolekcji Gucci.

  • Torebka Gucci: Przez wiele lat klasyczna torebka zaprojektowana przez Francuzów była ulubioną torbą kobiet, które chcą mieć wyrafinowaną i klasyczną torebkę, elegancką i ponadczasową. Prosty i skromny wzór z ponadczasowym skórzanym wykończeniem i złotymi okuciami sprawia, że jest to idealna torba na co dzień, do pracy lub na weekend.
  • Szalik Gucci: Kultowy szalik, będący podstawowym dodatkiem do garderoby każdej kobiety, jest dostępny w wielu kolorach i stylach, które doskonale nadają się do dodania koloru lub tekstury do każdego stroju.
  • Minaudière Gucci: Stylowy i praktyczny dodatek do przechowywania niezbędnych rzeczy, klasyczna minaudière Gucci jest wykonana z trwałej, prawdziwej skóry i ma wszytą kieszonkę do przechowywania kluczy i telefonu, a także metalowe zamknięcie na zamek błyskawiczny zapewniające łatwy dostęp.
  • Okulary przeciwsłoneczne aviator Gucci M930: Dla kobiet, które chcą podkreślić swoją modę, chroniąc jednocześnie oczy przed słońcem, okulary przeciwsłoneczne Gucci M930 aviator oferują szeroki wachlarz kolorów i stylów, które z pewnością wyróżnią je w każdym tłumie.
  • Gucci Lattes: Dla lekkiego, słodkiego przysmaku, który jest tak samo wyrafinowany jak torebka, w której go trzymasz, klasyczne Gucci Lattes są idealną mieszanką bogatych i kremowych smaków. Opakowanie ozdobione jest wzorem, który jest równie elegancki, jak zawartość w środku.

Nowy kierunek dla marki: Od odzieży męskiej po odzież domową, a teraz także produkty kosmetyczne

Po skoncentrowaniu się na swojej podstawowej ofercie w ciągu ostatnich kilku dekad, firma Gucci zaczęła ostatnio wykraczać poza modę i odzież domową, dodając do swojej oferty produkty kosmetyczne. W 2016 r. firma wypuściła nowy zapach w ramach kolekcji zapachowej Gucci Pour Homme. Zapach ten jest częścią nowego ukierunkowania marki na produkty kosmetyczne. Kolekcja jest obecnie dostępna w sklepach i w Internecie i obejmuje perfumy damskie i męskie, wody po goleniu, produkty do włosów i kremy do ciała. Kiedy powstała Gucci Group, w jej skład wchodziła włoska marka odzieży męskiej Di Bruno, która została przejęta przez Gucci Group w 2002 roku. Marka Di Bruno została założona w 1964 roku przez Bruno Frisona i była znana z eleganckich wzorów i klasycznych sylwetek. Marka Di Bruno została sprzedana w 2015 roku i, podobnie jak Gucci Group, jest obecnie częścią Gucci Group.

Nowy kierunek dla marki: Od odzieży męskiej do odzieży domowej, a teraz także do produktów kosmetycznych

Od samego początku strategicznego zwrotu Gucci w kierunku strategii skoncentrowanej na jednej marce, firma pozostaje zaangażowana w ewoluowanie i dostosowywanie swojej oferty do stale zmieniającego się rynku dóbr luksusowych. W 2016 r. firma Gucci wprowadziła nowy zapach w ramach kolekcji Gucci Pour Homme. Zapach ten jest częścią nowego ukierunkowania marki na produkty kosmetyczne. Kolekcja jest obecnie dostępna w sklepach i w Internecie i obejmuje perfumy damskie i męskie, wody po goleniu, produkty do włosów i kremy do ciała. Ponieważ coraz więcej kobiet wchodzi na rynek dóbr luksusowych i wymaga więcej od swoich luksusowych zakupów, nie bez znaczenia jest fakt, że Gucci włączył do swojej oferty produkty kosmetyczne. Marka od dawna znana jest z tworzenia produktów wysokiej jakości, więc rozsądne jest, że nadal będzie wprowadzać innowacje i opracowywać nowe formuły w oparciu o potrzeby swoich klientów z najwyższej półki.